Corporate Financial Management
Corporate Financial Management

Corporate Financial Management

Analyses en planning
A.B. Dorsman
€ 58,-
Direct leverbaar
Omschrijving

In 2005 all publicly-listed European firms will be obliged to present their financial results using the 'fair value method'. Traditional accounting practices will be replaced by a new methodology in which market values play a prominent role. It is expected that the importance of market values will continue to increase even further in the more distant future. Firms, investors, analysts and other...

Toon volledige omschrijving

In 2005 all publicly-listed European firms will be obliged to present their financial results using the 'fair value method'. Traditional accounting practices will be replaced by a new methodology in which market values play a prominent role. It is expected that the importance of market values will continue to increase even further in the more distant future. Firms, investors, analysts and other interested parties think much more in terms of (expected) cash flows and risks now. Traditional profit-based thinking is slowly but gradually replaced by this new approach in which the combined analysis of expected cash flows and risk translates into the 'value' of the firm (or an individual investment project).

The increased uncertainty levels in the financial world have led to a substantial change in financial management practice. Financial managers take decisions that have a direct impact on the firm's expected future cash flows and/or the risk levels associated with these cash flows. Financial managers need to rake decisions that maximize the value of the firm. The cash-flow-based approach will play a prominent role in this book. Cash flow forecasts play an important role in this approach. Good decisions are not possible without these forecasts. After initiation of investment plans actual realizations of cash flow need to be compared with forecasts. If necessary, management needs to adjust its investment plans. Performance measurement will help management to detect negative deviations in time. In recent years the level of sophistication of financial performance measurement has substantially increased.

The following topics are covered in the book:

- The shift from profit-based thinking to a valuation-based approach
- Operational activities of the firm
- Performance measurement
- Operational activities and risk
- Risk management

This book is written for students of financial management at the graduate and undergraduate level. It is also useful for practitioners that need to take solid financial decisions in a profit- or non-profit environment. Professor André B. Dorsman, Ph.D., is professor of finance at Nyenrode University. He is also a member of the Economic Faculty at Free University Amsterdam.

Specificaties
ISBN
9789059014244
Bindwijze
Paperback
Verschijningsdatum
13 september 2004
Aantal pagina's
341 pagina's
Afmetingen
23.6 x 15.0 x 2.1 cm
Gewicht
566 gram
Uitgeverij
 
Vragen over producten of een bestelling? Neem contact op via 078 645 23 98 of info@convoy.nl
Convoy.nl maakt gebruik van cookies.

Welkom! Leuk dat je een bezoekje brengt op Convoy.nl. Wij, en derde partijen, maken op onze websites gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het sturen van een bericht als je winkelwagen nog vol is). Door op 'Zelf instellen' te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen.

Zelf instellen
Alle cookies accepteren
Uw cookie instellingen
Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.
Functionele cookies

Functionele cookies ondersteunen de basisfuncties van een website zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren functioneren.

Analytische cookies

Analytische cookies helpen ons om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met onze website door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren. Deze informatie wordt gebruikt om de website te verbeteren.

Marketing en tracking cookies

Marketing cookies worden gebruikt voor het functioneren van ons opvolgsysteem met betrekking tot account activiteiten(als het niet kunnen afronden van bestelling). Ook wordt er informatie verzameld om dit zoveel mogelijk aan te sluiten bij je interesses.

Cookies instellingen opslaan