Control voor leiders
Control voor leiders

Control voor leiders

wat doet u aan 'het syteem?'
H. Aardema
€ 41,-
Direct leverbaar
Omschrijving

Waarom doen mensen lang niet altijd wat u met ze afspreekt?
Waarom staat in veel plannen een werkelijkheid die er niet komt?
Waarom leveren P&C-systemen zelden de sturingsinformatie die u nodig hebt?
Waarom verloopt integraal samenwerken zo moeizaam?
Waarom gedragen mensen zich niet overeenkomstig hun competentieprofielen?
Waarom helpen development- en cultuurveranderingstrajecten niet?
Over dergelij...

Toon volledige omschrijving

Waarom doen mensen lang niet altijd wat u met ze afspreekt?
Waarom staat in veel plannen een werkelijkheid die er niet komt?
Waarom leveren P&C-systemen zelden de sturingsinformatie die u nodig hebt?
Waarom verloopt integraal samenwerken zo moeizaam?
Waarom gedragen mensen zich niet overeenkomstig hun competentieprofielen?
Waarom helpen development- en cultuurveranderingstrajecten niet?
Over dergelijke vragen gaat dit boek. U vindt hier dus ni het zoveelste recept voor optimale control in instrumentele zin. U krijgt geen format of standaardaanpak aangereikt. Dit is g technisch vakboek voor controllers. Het is vooral een bezinning- en idee oek voor ieder die met planning & control (P&C) te maken heeft. De boodschap richt zich tot 'leiders' die verantwoordelijkheid willen nemen voor control: mensen die bestaande patronen bespreekbaar maken en daarin veranderingen doorvoeren door zelf voorop te gaan.
De boodschap van het boek is vierledig.
1 Ieder doet aan P&C. P&C is een vaardigheid om het werk te organiseren en niet 'een systeem' of 'iets van financi #8217;.
2 Na het bedrijfsmatige tijdperk breekt een nieuw tijdperk aan, waarin ook andere dan bedrijfseconomische waarden belangrijk worden.
3 Verschuif het accent van stolling naar beweging. De gebruikelijke P&C - cyclus kan drastisch worden vereenvoudigd.
4 Daarmee komt energie vrij voor een control die geen last is, maar u 'helpt' bij eigentijdse uitdagingen, zoals 'van buiten naar binnen werken', netwerken, ketengericht en programmatisch werken.
Het boek koppelt actuele inzichten uit de praktijk en theorie van control aan recente inzichten uit onder meer de bestuurskunde, de veranderkunde en de leiderschapsliteratuur. Ook treft u de nodige praktische voorbeelden en handreikingen aan.
De auteur, prof. dr. Harrie Aardema, is procesdirecteur kennisontwikkeling bij advise- en managementbureau BMC (Bestuur- en Management Consultants) en bijzonder hoogleraar 'Publiek management, in het bijzonder in relatie tot vernieuwing in organisatie en bedrijfsvoering' aan de Open Universiteit Nederland.

Specificaties
ISBN
9789035240803
Bindwijze
Paperback
Verschijningsdatum
4 april 2007
Aantal pagina's
216 pagina's
Afmetingen
24.0 x 15.5 x 1.5 cm
Gewicht
374 gram
Uitgeverij
 
Vragen over producten of een bestelling? Neem contact op via 078 645 23 98 of info@convoy.nl
Convoy.nl maakt gebruik van cookies.

Welkom! Leuk dat je een bezoekje brengt op Convoy.nl. Wij, en derde partijen, maken op onze websites gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het sturen van een bericht als je winkelwagen nog vol is). Door op 'Zelf instellen' te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen.

Zelf instellen
Alle cookies accepteren
Uw cookie instellingen
Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.
Functionele cookies

Functionele cookies ondersteunen de basisfuncties van een website zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren functioneren.

Analytische cookies

Analytische cookies helpen ons om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met onze website door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren. Deze informatie wordt gebruikt om de website te verbeteren.

Marketing en tracking cookies

Marketing cookies worden gebruikt voor het functioneren van ons opvolgsysteem met betrekking tot account activiteiten(als het niet kunnen afronden van bestelling). Ook wordt er informatie verzameld om dit zoveel mogelijk aan te sluiten bij je interesses.

Cookies instellingen opslaan